Dzień dobry! Przed Wami kolejna część serii dotyczącej produktywności. Dziś zajmiemy się czasem z którym ja mam spory problem. Kompletnie nie potrafię się zorganizować, jednak powoli dochodzę do ładu. Przygotowałam dla Was 5 rad, które mają za zadanie pomóc Wam go oszczędzić i lepiej wykorzystać, zapraszam!
Ustal priorytety i planuj - to bardzo ważne. Jeśli będziesz trzymać się jasno określonych punktów i nie dopuścisz do siebie innych rozpraszaczy to na pewno osiągniesz cel. Wybieraj jeden, najwyżej dwa duże cele na dziś, trzy większe na ten tydzień i największy na dłuższy okres czasu. Wiąże się to ściśle z planowaniem, którego nie powinno zabraknąć w Twoim życiu. Zaopatrz się w kalendarzyk jeśli jeszcze takiego nie masz i spróbuj uporządkować konieczne sprawy. To pozwoli Ci skupić się na tym co w tej chwili jest najważniejsze.
Nie musi być idealnie - musisz się pogodzić z tym, że nie wszystkie sprawy da się dopiąć na ostatni guzik. Zawsze jest tak, że znajdzie się szczegół, który można poprawić, ale po co? Jeśli coś jest dobre, jeśli Ci odpowiada zostaw to tak jak jest. Usiłowanie ulepszania wszystkiego może przysporzyć więcej problemów niż to warte, a Perfekcyjna Pani Domu zawsze znajdzie kurz.
Od A do Z - nie lubię robić niczego dwa razy, przynajmniej niczego co nie sprawia mi przyjemności, dlatego jeśli już coś robię to skupiam się na tym, próbuję daną czynność skończyć od razu, by nie było konieczności aby do niej wracać. To się tyczy wszystkiego - mycia naczyń, odrabiania zadań czy nawet czytania książki, gdy po kilku stronach orientujesz się, że nie masz pojęcia co właśnie przeczytałaś. Każda czynność wykonywana pieczołowicie zajmie odrobinę więcej czasu, ale będziesz mieć pewność, że masz to już za sobą.
Rób więcej - wyobraź sobie sytuację w której siadasz i nie masz pojęcia co ze sobą zrobić. Często miewam takie momenty, ale znalazłam na nie sposób. Wystarczy wziąć do ręki kalendarzyk i zrobić dziś coś co jest zaplanowane na kolejne dni. Wykorzystasz swój wolny czas produktywnie co gwarantuje lepsze samopoczucie po skończonej robocie i satysfakcję następnego dnia, gdy nie będzie konieczności wczesnego zrywania się z łóżka by wypełnić swoje obowiązki.
Pomodoro i GTD - techniki, które poznałam niedawno i bardzo mnie zaciekawiły. Pomodoro to technika organizacji czasu polegająca na jego podziale na 25-minutowe bloki poświęcone zadaniu oddzielone 5-minutową przerwą. Zapisz wszystko co masz do zrobienia, nastaw dowolny czasomierz i zabierz się do pracy. W wolnych chwilach masz okazję, żeby sprawdzić portale społecznościowe, czy przeczytać ciekawy artykuł, ale pamiętaj, że ma to potrwać nie więcej niż 5 minut! O GTD mogłabym napisać osobnego posta, bo temat jest dość obszerny, jednak jeśli Was to ciekawi zapraszam tutaj.
To by było na tyle w dzisiejszym poście. Wyczekujcie zmian, trzymajcie się ciepło i do następnego!
To by było na tyle w dzisiejszym poście. Wyczekujcie zmian, trzymajcie się ciepło i do następnego!
Zdecydowanie zgadzam się z pierwszym punktem, nie ma co brać na siebie zbyt dużo.
OdpowiedzUsuńthink-poositive.blogspot.com- KLIK
Jestem tą wiecznie wkurzającą sie na siebie perfekcjonistką z punktu 2 ;) A tak poważnie to masz rację perfekcjonizm jest odwiecznym wrogiem produktywności
OdpowiedzUsuńhttp://magdalenabednarzewska.blogspot.com
bardzo przydatne porady + obserwuję, bo masz naprawdę świetny design :)
OdpowiedzUsuńpozdrawiam!
LA DECADENCE
Dobre rady ;)
OdpowiedzUsuńhttp://przyszlosczapisanawterazniejszosci.blogspot.com/
Twoje posty zawsze mi się przydają. :)
OdpowiedzUsuńMega przydatny post! Dzięki za motywację :)
OdpowiedzUsuńczlowiek-zelazko.blogspot.com
Świetny, przydatny post! Mega blog, widać, że robisz to z pasją :)
OdpowiedzUsuńhttp://fridayp.blogspot.com/ <- Enjoy!
Dobrej nocy ;)
uwielbiam czytać tego typu posty! i zaraz biorę się za czytanie części 1 :D
OdpowiedzUsuńblog: optymistka. | fanpage
świetne rady :) chyba w końcu zakupię kalendarz, może pomoże mi się nieco zorganizować ;)
OdpowiedzUsuńhttp://karik-karik.blogspot.com/
pierwszy punkt to mój najlepszy sposób, bez tego ani rusz :P super rady i na pewno przydatne :)
OdpowiedzUsuńpozdrawiam!
Ja muszę sobie zaplanować dzień i się wyspać! :)
OdpowiedzUsuńNowy Post!- Kliknij w link jeśli możesz ;)
Bardzo dobre porady, ja niestety nie potrafię robić sobie planów na kolejne dni. :)
OdpowiedzUsuńPozdrawiam!
mój blog :)
Przydatne rady!
OdpowiedzUsuńŚwietny blog i wpis!
Buziaczki ;*
Przydatne rady!
OdpowiedzUsuńŚwietny blog i wpis!
Buziaczki ;*
Zarządzanie czasem to sztuka, o której wiele czytałam, ale kompletnie nie umiem jej opanować (a wszyscy mi świadkiem, że próbuję!). Pisanie bloga wymaga ode mnie większego planowania, ale w innych dziedzinach jest trochę trudniej. Twoje rady to całkiem niezły wstęp do szerszego przyjrzenia się sprawie :)
OdpowiedzUsuńNiestety nie jestem wcale dobrze zorganizowana. Twoje rady na pewno mi się przydadzą.
OdpowiedzUsuńannenoele.blogspot.com
Świetny blog, zostawiam zasłużoną obserwacje!
OdpowiedzUsuń[ice maiden]
Super porady! :)
OdpowiedzUsuńhttp://typical-writers.blogspot.com/
naprawdę świetny post!
OdpowiedzUsuńjeśli mogę spytać- gdzie przetwarzasz tak fajnie zdjęcia? bo naprawdę mi się podoba! :)
queenxfangle.blogspot.com
bardzo ciekawy post! oby takich więcej :)
OdpowiedzUsuńhttp://casper-fashion.blogspot.com zapraszam do komentowania :)
świetne porady ! ;3
OdpowiedzUsuńŚwietny post ;)
OdpowiedzUsuńwww.nessperfection.blogspot.com
Świetny wpis ( : na pewno z niego skorzystam (:
OdpowiedzUsuńyelloow-book.blogspot.com
Jakoś nie mogę się zdeterminować, żeby robić dziś coś co zaplanowane jest na jutro ;c
OdpowiedzUsuńMój Blog - klik!
Pomocny wpis, na pewno się przyda! :)
OdpowiedzUsuń❤ blog
Bardzo ciekawe i przydatne porady! :)
OdpowiedzUsuńNOWY POST NA FABRYCE MIĘTY KLIK! :))
Od kiedy chodzę do liceum moja produktywność zwiększyła się o 100% a takie posty mega mi pomagają!
OdpowiedzUsuńhttp://youmusntbeafraid.blogspot.com/2015/09/puszyste-to-sa-koty.html
Naprawde ciekawy i interesujący post. Mam nadzieje ze to co przeczytałam pomoże mi w organizacji mojego czasu bo mam z tym problem :)
OdpowiedzUsuńnicetomeetyou25.blogspot.com
Ciekawe rady. Chyba muszę wypróbować. Może rzeczywiście skróci mi to czas wykonania? ;)
OdpowiedzUsuńŚwietne pomysły.
OdpowiedzUsuńJa na szczęście rzadko mam teraz problem z organizacją :)
live-telepathically.blogspot.com kliik
uwielbiam czytać tego typu posty, motywują ! :)
OdpowiedzUsuńhttp://zatrzymacchwileulotne.blog.pl/- zapraszam, skomentuj jeśli coś Ci się spodoba ;*
Zgadzam się ze wszystkim, co zostało tutaj napisane!
OdpowiedzUsuńŚwietny post :) Bardzo miło się go czyta.
Weźmiesz udział w konkursie? ;) http://tangledstories314.blogspot.com/2015/09/k-o-n-k-u-r-s_16.html
Zgadzam się! Ciekawy post ;)
OdpowiedzUsuńBtw byłoby miło, gdybyś zajrzała do mnie i ewentualnie coś po sobie zostawiła KLIK :)
Mega przydatny post! ♥ I bardzo ciekawyy :D
OdpowiedzUsuńhttp://thequietplaceproject.com/thethoughtsroom/?page=thethoughtsroom&lang=#_=_
Świetne rady. Chyba (o ile mi się uda) zastosuję się do pierwszego podpunktu :)
OdpowiedzUsuńhttp://frazeologizmastrall.blogspot.com/
bardzo przydatne porady! :)
OdpowiedzUsuńhttp://aleksandra-jakuta.blogspot.com/2015/09/ready-for-challenges.html
świetne porady, bardzo motywujące i inspirujące ;)
OdpowiedzUsuńna pewno będą przydatne dla wielu blogerów
sama na pewno coś od nich zaczerpnę ;)
pozdrawiam cieplutko myszko :*
ayuna-chan.blogspot.com