23 gru 2015

12 FILMÓW, KTÓRE MUSISZ OBEJRZEĆ W 2016


Po dłuższej przerwie przychodzę do Was z postem, który może się nieco różnić od poprzednich, ale Nowy Rok nadchodzi wielkimi krokami, a jako, że święta (mimo, że są  przed nami) puściłam w niepamięć, moje przygotowania do roku 2016 już trwają. Po spisaniu kilku list, otwarciu paru nowych projektów pomyślałam, że warto przygotować listę filmów wartych do obejrzenia w nadchodzącym roku, zapraszam!


Jest ich 12, oczywiście ze względu na liczbę miesięcy. W ambitnych planach nakreśliłam scenariusz, że tych filmów będzie 52, jednak później zdałam sobie sprawę, że w tym roku pooglądałam zaledwie kilka filmów wartych uwagi. Starałam się wybierać te obejrzane tylko w ubiegłym roku, dlatego lista może nie zaciekawić każdego. Mimo to mam nadzieję, że zajdziecie coś dla siebie!



Wszystko za życie (2007) - Film, który chyba najbardziej spodobał mi się w ostatnim czasie, dla tych, którzy lubią klimatyczne kadry i dziką naturę. Jest cudownie zrealizowany i myślę, że wielu z Was się spodoba. 

Początek (2014) - Kiedyś już Wam go polecałam, zdania nie zmieniłam! Piękna, niecodzienna historia, chociaż nie dla każdego. Mimo to każdy amator dobrego kina doceni jego odmienność i będzie w stanie poczuć jego klimat.

Mr. Nobody (2009) - Inny i zmuszający do myślenia. Trzeba się naprawdę skupić, żeby wyłapać co i kiedy tak naprawdę ma miejsce. Mimo to bardzo lubię do niego wracać!

Sekretne życie Waltera Mitty (2013) - Idealny na długie wieczory. Ciepły i pozytywny film, który na pewno poprawi Wam humor.

Przygody Tintina (2011) - Jedyna animacja na mojej liście. Sposób jej realizacji po prostu mnie zachwycił. Animacja jest bardzo realistyczna, a do tego historia i jej bohaterowie mają niepowtarzalny urok.

Gra tajemnic (2014) - Przejmujący film, który chce się oglądać do samego końca. Motyw wojny w filmach zawsze mnie fascynował, a tutaj została ona pokazana od innej strony.


Idol (2015) - Długo nie mogłam się do niego przełamać, ot zwykła komedia. Jednak nie żałuję, że ją pooglądałam. Aktorzy budzą niesamowitą sympatię i łatwo można się wczuć w ich losy. Przez wartką fabułę przewija się lekki i przyjemny humor.

Requiem dla snu (2000) - Ciężki film na który trzeba poświęcić trochę więcej uwagi i na pewno nie jest skierowany do ludzi wrażliwych. Ukazuje brutalne skutki uzależnienia od narkotyków i moim zdaniem powinien znaleźć się na obowiązkowej liście filmów do obejrzenia każdego nastolatka. 

Whiplash (2014) - Film o pasji i zaangażowaniu. Daje motywacyjnego kopa i budzi kontrowersje. Zawsze go polecam na nudne wieczory.

Incepcja (2010) - Klasyk, który nie każdy oglądał. Wymaga myślenia (ojej) i nie jest zbyt łatwy, ale na pewno wart obejrzenia. Nie daje ani chwili wytchnienia



Woda dla słoni (2011) - Z jednej strony przyjemny i niezobowiązujący - z drugiej przejmujący. Chociaż gra aktorska nie jest powalająca to miło było zanurzyć się w tej historii.

Dzika droga (2014) - Film o poszukiwaniu i przełamywaniu barier, idealny dla ludzi, którzy lubią przygody. Bardzo inspiruje i cieszy oko.

Napiszcie koniecznie czy widzieliście coś z moich propozycji i śmiało podawajcie swoje! Moja lista robi się coraz krótsza i dobrze byłoby ją uzupełnić. To by było na tyle, do następnego!

24 komentarze:

  1. Większość filmów z tej listy obejrzałam,pozostało mi odhaczenie komedii,które poleciłaś. Na mojej liście ulubionych filmów są jeszcze Sucker Punch, Fight Club i The Baytown Outlaws.

    OdpowiedzUsuń
  2. Oglądałam Incepcje i Wodę dla słoni. Za resztę na pewno wezmę się w wolnej chwili!
    [mój blog]

    OdpowiedzUsuń
  3. Widziałam z tych filmów Requiem dla snu i Wodę dla słoni. Wiem, słabo, ale ja oglądam filmy raz na parę miesięcy.../Karolina

    OdpowiedzUsuń
  4. Incepcja jest super :) Na początku wydawała mi się zagmatwana ale jak się przebrnie przez połowę to robi się coraz ciekawiej
    blog Przygody-Mileny.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Oglądałam Wodę dla słoni! *>*
    Robert mówi po polsku! :**
    Muszę się wziąć za tą komedię, którą poleciłaś
    zapraszam: shyleess.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Film "Idol" oglądałam ostatnio i uważałam, że czeka mnie niezobowiązująca komedia. Szczerze to zostałam miło zaskoczona, losami bohaterów i grą aktorską. Główny bohater potrafił mnie doprowadzić do łez :D Obserwujemy?
    http://www.olkiks.blogspot.com/
    Zapraszam ♥

    OdpowiedzUsuń
  7. Początek jest najlepszym filmem ever.

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie oglądałam żadnego z tych filmów, ale z chęcią je oglądnę! Zwłaszcza, że teraz będę miała na to czas:))
    Chyba pierwszym będzie "Requiem dla snu" :3
    justsayhei.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie oglądałam żadnego z wymienionych,ale postaram się jakiś obejrzeć :)

    Życzę wesołych świąt i szczęśliwego nowego roku!
    http://jabluszkooo.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Incepcja to jeden z moich ulubionych filmów, a za Requiem dla snu zabieram się dziś dzięki Tobie! ;)

    Siemka. Cześć.
    Kawowa.

    OdpowiedzUsuń
  11. Niektóre z powyższych filmów oglądałam i bardzo mi się podobały.

    Pozdrawiam,
    http://wearealive111.blogspot.com/2015/12/christmas-preparations-diy.html#more

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie oglądałam żadnego z wymienionych filmów, ale chętnie je obejrzę! :D

    PIANKAOFSTYLE.BLOGSPOT.COM-KLIK!

    OdpowiedzUsuń
  13. nie znam tych filmów :)
    ******************************************
    WESOŁYCH ŚWIĄT!!!
    MOGŁABYM LICZYĆ NA JEDEN KLIK? *KLIK*
    BYŁABYM BARDZO WDZIĘCZNA ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. HEJ! :D Masz świetnego bloga, bardzo mi się spodobał sposób w jaki piszesz. Będę tutaj czesto zaglądać i życze powodzenia z blogowaniem!Filmy na pewno zobaczę :) Pozdrawiam :)
    yolooliwkaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Oglądałam jedynie Requiem dla snu- film bardzo dobry, daje dużo do myślenia i zmienia nastawienie :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Great post.
    would you like to follow each other on google friend connect and google plus? If you follow me,
    I will follow you back after it.
    www.tomntins.com

    OdpowiedzUsuń

  17. Nie wiem, czy jestem jakas zacofana, ale ja o żadnym z tych filmów nie słyszałam, No cóż, pora nadrobić zaległości. :)
    Wysłałam zaproszenia na fb- mam bardzo ważna sprawę, a przez stronę nie mogę wysłać wiadomości, nie wiem dlaczego. :/

    OdpowiedzUsuń
  18. Nie moge uwierzyc ze nie dotychczas nie obejrzalam zadnego z poleconych przez ciebie filmow! Jedynie co slyszalam o incepcji oraz wodze dla sloni ale do ogladania jakos sie nie zebralam. Jezeli chodzi o cudowne filmy to polecam plan ucieczki. jeden z ulubionych <3

    Zapraszam na mojego bloga! http://vframlii.blogspot.nl/ Mieszkam w Holandii a no moim blogu opisuje glownie podroze, swieta czy zwyczaje ktorych nie ma w polsce ale tez stylizacje! Napewno nie bedzie nudno! Zachecam do obserwowania! :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Requiem dla snu widziałam ze 100 razy. Mr. Nobody też sporo. A to wszystko przez Jareda Leto, nie da się ukryć ;) O kilku innych pozycjach z listy słyszałam, ale jakoś nie miałam jeszcze okazji się za nie zabrać :)

    www.sarahfrompl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Oglądałam Requiem dla snu.
    Naprawdę niezły, doprowadza do refleksji, potrafi strząsnąć, a nawet nauczyć :)

    http://live-telepathically.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  21. znam kilka pozycji, ale jeśli chodzi o Dziką drogę, to najbardziej warto przeczytać książkę, bo film to spory skrót wszystkich wydarzeń. książka, choć gruba, ciekawa, barwna, motywująca? zmuszająca do refleksji. polecam! :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Oglądałam ostatnio "Woda dla słoni" bardzo mi się spodobał ten film *-*
    Masz całkiem fajnego bloga chyba zacznę tu zaglądać częściej :*
    Pozdrawiam i zapraszam do nas --->http://iwbeg1.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  23. Na pewno w te wakacje nadrobię incepcję.
    Pozdrawiam
    http://kociepelko.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń